FANDOM

Applejack on Omppulan omenatarhassa työskentelevä oranssi maaponi. Hän on yksi päähahmoista, ja edustaa rehellisyyden elementtiä. Hänen perheeseensä kuuluu pikkusisko, Apple Bloom, isoveli, Big McIntosh, isoäiti, Granny Smith sekä koira, Winona. Hänen söpöysmerkkinsä on kolme punaista omenaa.

Applejackilla on todella suuri suku. Tunnettuja Applejackin sukulaisia ovat mm:

Paikka sarjassa Muokkaa

Applejack on rohkea, vahva ja kovasti työskentelevä poni, vaikkakin joskus ei suostu ottamaan apua vastaan. Jaksossa nimeltä Omenanpotkijaiset Applejack kieltäytyy ottamasta apua vastaan omenoiden potkimisessa, koska haluaa näyttää veljelleen, joka toipuu vammasta, että osaa hoitaa omenoiden potkimisen itsekin. Hänen ystävänsä tulevat pyytämään apua aina niin avuliaalta Applejackilta, joka tietenkin suostuu auttamaan. Hän on kuitenkin niin väsynyt kaikesta omenanpotkimisesta, että auttaminen on hieman haasteellista. Lopulta Applejack kuitenkin suostuu ystävien apuun.

Rehellisyys Muokkaa

Applejack edustaa rehellisyyden elementtiä. Twilight Sparkle huomasi tämän jaksossa Harmonian elementit osa 2, kun Applejack pyytää tätä päästämään irti, ja tippumaan rotkoon jossa Rainbow Dash ja Fluttershy ottavat hänet kiinni.

Jaksossa Harmonian elementtien paluu osa 1 Applejack on ensimmäinen, jonka Discord hypnotisoi. Hypnoosissa Applejack alkaa käyttäytyä kummallisesti, ja valehtelee silloin ystävilleen päin naamaa. Hän valehtelee Raritylle, että Twilight käski Rarityn löytämän kiven (Jota Rarity luulee hypnoosissa ollessaan timantiksi) jaettavan kuuteen osaan.

Söpöysmerkki Muokkaa

Jaksossa Söpöysmerkkikronikat Applejack selittää Apple Bloomille, Scootaloolle ja Sweetie Bellelle, kuinka hän sai söpöysmerkkinsä. Nuorena Applejack lähti kotoa etsimään parempaa elämää Harjattanista, sukulaistensa täti Orangen ja setä Orangen luota. Harjattanissa hän kuitenkin alkaa tuntea koti-ikävää. Katsoessaan ikkunasta ulos Applejack huomaa sateenkaaren, joka johtaa Ponyvilleen, ja hän tajuaa kuuluvansa sinne. Hän tajuaa kuuluvansa perheensä luo farmille, ja sillä hetkellä hän saa merkkinsä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki