FANDOM

Lordi Tirek on ilkeä taikaa varastava otus. Hänet nähtiin ensimmäistä kertaa jaksossa Twilightin valtakunta osa 1, jossa hän oli vapautunut vankilastaan ja aloitti taian varastamisen Kristallivaltakunnasta. Hän vei yksisarvisilta taikomiskyvyn, pegasoksilta lentokyvyn ja [[Maaponi|maaponeilta] vahvuuden.

Twilight sai tehtäväkseen päihittää valtavan voimakkaaksi tulleen Tirekin ja Prinsessa Celestia, Prinsessa Luna ja Prinsessa Cadence antoivat taikansa Twilight Sparklelle tätä varten, koska Tirek ei tiennyt Equestriassa olevan neljättä prinsessaa. Ennen sitä Tirek kiristi Twilightin antamaan voimansa tälle vastineeksi Rarityn, Rainbow Dashin, Fluttershyn, Applejackin, Pinkie Pien ja hänen pettämänsä Discordin vapautuksesta. Twilight ei voinut tehdä muuta, kuin suostua. Discord antoi Twilightille Tirekiltä saamansa korunsa ja hänen taikansa palautui tälle. Tirekin ja Twilightin taistelun lopuksi Twilight 'teki' korusta avaimen lippaaseen ja koska muut pääkuusikon jäsenet olivat jo pistäneet omansa siihen, lipastosta virtasi 'sateenkaarivoimaa', jonka avulla he päihittivät Tirekin. Ponit saivat taikansa takaisin ja Tirek joutui uudestaan vankilaansa, jota vahtii kaksipäinen hurja koira.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki